Comfocare in Rabobank Dichterbij
Zo lang mogelijk thuis blijven wonen, dat willen we allemaal. Gelukkig zijn er steeds meer slimme oplossingen die maken dat dat veilig en comfortabel kan.
“Een gerust en veilig gevoel”
John Claassens, ComfoCare: "Een robotstofzuiger of –grasmaaier. Het lijkt in eerste instantie misschien een luxe-oplossing. Maar verplaats je in de situatie van een mantelzorger en je kunt die robot ook zien als een manier om tijd te winnen. Of voor een alleenstaande oudere als een mogelijkheid om langer zelfstandig te kunnen wonen. Er zijn tegenwoordig voor alle levensfasen en voor alle vragen slimme oplossingen om comfortabel, veilig en toekomstbestendig te wonen. Maatwerk speelt daarin een onmisbare rol. Ik vind het niet alleen belangrijk een passende oplossing te bieden, maar ook om zorgen weg te nemen. Als iemand bezorgd is over de veiligheid en zelfstandigheid van zijn ouders, bepalen we samen ter plekke wat de beste oplossing is. Die kan variëren van een voordeurcamera, automatische verlichting, rook- of koolmonoxide-melders tot alarmeringssystemen die een automatische melding geven als iemand gevallen is. Iedere klant is uniek, iedere vraag is uniek en dat geldt ook voor de op- lossing. Wat telt is dat mensen zorgeloos en aangenaam kunnen wonen. En dat hoeft echt niet complex te zijn. Kijk naar de deurbel met video-intercom, die ik onlangs bij familie De Bie heb geïnstalleerd. Ze zien op hun telefoon wie er aan de deur is en dat zorgt toch voor een gerust en veilig gevoel.”
"Je ziet direct wie aan de deur is"
Willem de Bie: Het was een artikel in de lokale huis-aan-huiskrant dat hem deed besluiten actie te ondernemen. “Mijn vrouw en ik zijn allebei 79. We zijn gelukkig nog redelijk gezond, staan volop in het leven en kunnen ons prima redden. Maar we worden natuurlijk wel een dagje ouder. We heb- ben het er met vrienden weleens over dat het best fijn is dat er tegenwoordig slimme oplossingen zijn, die ervoor zorgen dat je zo lang mo- gelijk zelfstandig kunt blijven wonen. Die gedachte speelde ook door mijn hoofd toen ik het artikel over ComfoCare in de Nuutsbaeker las. Het was de voordeurbel met video-intercom die mijn aandacht trok. Het komt weleens voor dat er ’s avonds laat nog iemand aanbelt. Door alles wat je tegenwoordig hoort en leest, wordt je toch wat voorzichtiger. Met zo’n video-intercom zie je echter meteen wie er aan de deur staat,dat geeft toch een geruster gevoel. Als je wilt kun je via de intercom ook nog wat tegen elkaar zeggen, zonder naar de deur te hoeven gaan, helemaal mooi. We hebben John meteen uitgenodigd om hier ook zo’n bel te installeren. Via een app op de smartphone en tablet kunnen we nu precies zien wie er aan de deur is of is geweest, want je kunt ook nog terugkijken. Voor ons is dit echt een perfecte oplossing, makkelijk en veilig."
Speciaal voor leden van Rabobank Westelijke Mijnstreek hebben we een mooie aanbieding samengesteld. Natuurlijk is deze aanbieding ook voor onze website-bezoekers beschikbaar. Meer weten? Klik hier voor meer informatie. Weer er snel bij; de aanbieding is geldig tot 1 juli 2018!
Wilt u persoonlijk advies?
Neem via onderstaande knop contact met ons op of bel ons op 046 - 234 01 01. Wij denken graag geheel vrijblijvend mee over hoe u nog comfortabeler kunt wonen en uw woning veilig(er) maakt.